2009. november 28., szombat

Vége!

The Final Break (A szabadság ára) - 10/10

Kicsit félve ültem neki ennek a filmnek, miután tartottam a túlbonyolítástól és az erőltetett dolgoktól, de szerencsére ezeket nem kaptam meg és ismét nem csalódtam. Hihetetlen, hogy egy film, hogy tud hatni az emberre... legalábbis rám. Ez a cirka másfél óra tele volt érzelmekkel, főleg a vége, ami szerintem méltó kiegészítése volt a finálénak és a jó öreg 1. évados feelinget is visszaadta. Nagyon bejött újra a börtrön-atmoszféra, és legalább megismertük a dolog női oldalát is. Ez az Apuci-féle hierarchia is ötletes volt és jellemző egy valódi női börtönre.
Annak szintén örülök, hogy ismét egy hatalmas logikai játék volt az egész szöktetés. A rég nem látott fordulatok és átverések is visszaadták az igazi Prison Break érzést. Mahone-ról egyértelmű volt, hogy nem lesz áruló, még akkor is, ha Michael mondogatta neki, hogy "Bízok benned" amire Alex elővette a sunyi nézését. Alex-et különösen megkedveltem így a végére.
Az ejtőernyős csel is lenyűgöző volt, viszont amit nem értettem, hogy miután Michael felkapaszkodott a kocsi aljára, hogy ment be a börtönbe és mi történt azokkal a bizonyos kamerákkal? Zavarodott őrök rohangáltak és káosz volt, de ez még nem magyarázza, hogy Michael hogy szaladt be csak úgy az ajtón.
Gretchen-re számítottam, hogy felbukkan és segít Sara-nak, de az meglepett, hogy nem köpte be a lányt a kápolnánál. Juteszembe, az origami üzenet is nagyon ötletes volt. Gretchen sorsa egyébként csakugyan tetszett, hiszen majdhogynem olyan, mint T-Bag női megfelelője. Csak valamivel több érzelem szorult belé. Mindenesetre örülök, hogy nem halt meg... csakúgy, mint T-Bag-nek, a börtön neki is sokkal nagyobb büntetés a halálnál.
Maga szöktetés külön tetszett (talán még jobban, mint a Sonából való), miután minimális idő alatt tervelték ki és valósították meg a tervet. Hangulatos jelenetsorok voltak, ugyanakkor igencsak irreálisak.
Michael halála... eleinte nekem sem tetszett a dolog "hogyan" része, de már megértettem a jelentőségét. Miután Michael bement a klinikára és megtudta, hogy nincs sok ideje hátra - a kiújult daganat következtében - "értelmetlen" lett volna tovább élnie, és megvárnia, amíg a tehetetlen családtagjai és barátai szeme láttára teríti le lassan, kínozva a gyötrő halál. Úgy ismertük meg Michael-t, hogy mindíg volt B vagy C-terve... most sem volt ez másképp, mert biztos össze tudta volna hozni a dolgot úgy, hogy élve megússza, csak... csak Ő nem akarta.
Amikor Sucre-nak köszönt meg mindent és Linc-et bíztatta, már akkor lehetett érezni, hogy búcsúzik. Ugyanilyen szépen búcsúzott el Mahone-tól és persze Sarától... akiket szeretett és akikért bármit megtett volna... és meg is tett. Az is szimpatikus volt, hogy nem mutatták konkrétan megsülni Michael-t, mert szerintem méltatlan lett volna úgy ábrázolni a történtek után. Ami még jobb volt, hogy az áram ölte meg, ezzel talán utalhattak arra a készítők, hogy Michaelt nem ölheti meg ember...
Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy került Michael holtteste oda, ahol a 4x22 végén láttuk... talán Alex intézte el FBI-os kapcsolataival? ...valószínűleg úgy történt.
Ezekkel együtt ismét könnyet csalt a szemembe az utolsó néhány perc: Mahone búcsúzása, Linc és Sucre ölelése és persze a DVD-n lévő üzenet, ami csakugyan jellemző volt Michael-re. Igazán szívfacsaró jelenetsorok voltak, tényleg gyönyörűre sikeredtek. Szerintem abszolút korrekt befejezést kapott a sorozat, hiszen nem az a tipikus "nyálas happy end" lett - mint másik 600 sorozatnál - ezzel is kitűnik a PB a többi közül, ugyanakkor mégsem teljesen drámai...Összességében nagyon örülök, hogy elkészítették ezt a ráadás filmet, mert igazán méltó és remek lezárása volt az egész sorozatnak és valóban betömte a 4 éves ugrás előtti űrt. Örülök, hogy eddig bírta a sorozat és a hullámvölgyek ellenére, a végére egészen feljavult a színvonala.


Azt hiszem, hogy ezzel a bejegyzéssel le is zárnám a blogot. Köszönöm azoknak, akik látogatták, vagy legalább néha-néha felnéztek ide! Igyekeztem mindig naprakész infókat közzétenni, több kevesebb sikerrel... :)
Aki le szeretné tölteni a Final Break-et, az a jobb oldali képre kattintva megteheti, akárcsak a sorozat bármelyik többi részét! ;)

ISTEN VELED PRISON BREAK!
R.I.P. MICHAEL SCOFIELD

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

nagyon bírtam ezt a blogot...öröm volt olvasni és a letöltésekért külön köszönet...fáj a szívem hogy vége a sorozatnak :') remélem nem akarod törölni az oldalt mert muszáj fentmaradnia minél több módon a sorozat hírének

R.I.P. MICHAEL

Zolee írta...

Köszi, örülök, ha tetszett! ;)
Szerintem minden PB rajongónak fáj a szíve, de egyszer sajnos mindennek vége...
A blogot nem fogom törölni, de szerintem akár csak a sorozat, előbb utóbb a feledés homályába fog veszni... bár én sosem fogom elfelejteni, az tuti! :)

Névtelen írta...

+Plz tegyetek fel a final braeket.Kerlek

RyuRay írta...

Sucre: Köszönöm szépen ezt a nagyszerűűű Blogot mindennap felnéztem rá. Ez volt az első oldal amit megnéztem, sőt most is mindennap megnézem. Köszönöm az infókat!
Boldog karácsonyt tesóóóóó!!!

Névtelen írta...

Hát már 2011-et írunk, de én azért beköszönök. Mostanság ismételten rákattantam erre a sorozatra és élvezet olvasni a blogot. Igazán remekül sikerültek a megfogalmazások. Egyébként bármit megadnék azért, hogy újra lássam Michael Scofield történetét újabb és újabb okosságokkal. Egyszerűen felülmúlhatatlan a számomra a sztori összetettsége. Kár, hogy előbb-utóbb minden sorozat véget ér... Wintwort Miller pedig remélem, összeszedi magát és újra láthatjuk majd valamelyik filmben vagy sorozatban. :)

Boldog Új Évet!

Chrystina írta...

Lassan két év eltelt, és ide senki sem írt. Én Meg csak reménykedem, hátha egyszer lesz folytatás....Tudom, hogy nem, de a remény...