2009. szeptember 18., péntek

4x01-02 Vélemény...

Újra belevágtam a 4. évadba, hogy még utoljára nosztalgiázzak egyet. Itt lesznek olvashatóak a véleményeim az egyes epizódokról, olyan időközönként, ahogy időm és kedvem van hozzá! ;)

4x01 - Scylla (Visszatérés)
Amikor először láttam ezt a részt, nekem valahogy nem jött be elsőre. Kifejezetten összecsapott volt! Kezdjük az elején... a bevezető jelenet egész hangulatosra sikerült, de már az elején csalódnom kellett, amikor vártam az új intrót, erre bejön egy "Prison Break" felirat, és kész. Aztán Whistler-ről hirtelen kiderül, hogy jófiú és mindvégig a Cég ellen volt, akárcsak Mahone. A halálával is vártam volna még pár részig, mert ha ennyire fő karakter volt a 3. évadban, akkor azért jó lett volna némi magyarázat vele kapcsolatban.

Ebben a részben minden olyan gyorsan történt, még megemészteni sem volt időm a dolgokat, erre meg csak jöttek és jöttek az új információk. Ami a 4x01-ben történt, szerintem nyugodtan be lehetett volna tenni 2-3 részbe, kezdve Sucre-ék Sonából való kijutásával. "Egy lázadás során leégett a börtön..." de ez még nem magyarázza, hogy hogy jutottak ki. Mi már csak annyit láttunk, hogy egy teherató hozza őket valahonnan, hirtelen ott termett Bellick anyja is, aztán a zsaruk!.... arról nem is beszélve, hogy Bellick és Sucre puszipajtások lettek, elfelejtve mindent, amit egymással tettek. Sucre gyerekéről már nem is beszélek... honnan tudta, hogy már megszületett? Bár 3 hónaposan kicsit koraszülött szerintem. Miután megszöktek a Fox River-ből, fél évadon át menekültek, meg bújkáltak, erre most egy rész alatt elkapták őket és simán rájuk találtak.(pont egyszerre) Michael-re, Lincoln-ra, Sucre-ra és Bellick-re is... Bruce is letette az óvadékot a fiúkért, de minek, amikor Self amúgy is alkut ajánlott nekik? Gretchen a 3. évadban azt mondta, amikor Lincoln a fejéhez tartotta a fegyvert, hogy "...aki ilyen munkát vállal, az tisztában van vele, hogy egyszer így ér véget az élete!" - ehhez képest most, majdhogynem térdencsúszva könyörgött, csakhogy ne öljék meg. Az is érdekes, hogy a Cég mindenhol rátalál Michael-ékre, bárhol legyenek is. Na és a legnagyobb szívfájdalmam... MINEK KELLET LESZEDNI A TETKÓKAT?! Amikor előszőr meghallottam, hogy eltávolítják, reménykedtem benne, hogy csak vicc az egész...1. Semmi értelme nem volt leszedni, maximim annyiból, hogy a forgatásokon nem kell mindíg feltenni rá...2. Ha valakinek leszedik a tetkóját, annak nyoma van... de itt majd teljesen sima és makulátlan lesz Mike bőre...

Ez az én véleményem a szezonnyitóról, de azt is megértem, akinek tetszett, mert pörgős volt és akciódús, de engem első nézésre, még annó nem igazán vágott földhöz...


4x02 - Breaking & Enering (Az ütőkártya)
A 4x02-t már közel sem olyan nagy lelkesedéssel néztem, mint ahogy a 4x01-nek ültem neki. A főcímet megint hiányoltam, bár valamennyire számítottam rá, hogy most sem lesz. A bejutás egész jóra sikerült, valamint annak a kütyünek a becsempészése a táskába is. Voltak percek, amikor egész feszült voltam (amikor visszacsempészték a kütyüt, a riasztó kiiktatása alatt), de néhány szereplőt teljesen feleslegesnek tartok. Az eddigi feladatokat meg tudták volna csinálni 4-en is...sőt (Mike, Linc, Mahone, Roland) Sucre és Bellcik eléggé sablon szerepűek eddig, semmi lényegeset nem csinálnak, bár igyekeztek mindenkinek feladatot találni. Sara sem nélkülözhetetlen az eddigi sztoriból, de végülis megértem, hogy kell egy szerelmi szál Michael-nek. Összességében az 1. rész gyengeségét látva, kissé félve ültem neki a 2.-nak, de szerencsére ez valamivel jobbra sikeredett. Szerintem sokkal jobb lett volna, ha nincs írósztrájk USA-ban és be tudják fejezni a 3. évadot, behozni azt a Molly-t és korrekten lezárni minen szálat - nem pedig egy részbe belesűrítenmi - Eddig nem igazán passzol a 4. évad a többihez, mintha egy teljesen más sorozat lenne. Eddig olyan, mintha a 3.évad történései is javarészt feleslegesek lennének...

Nincsenek megjegyzések: